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    <item>
      <title>Die Häufigkeit von Hämaturie im Mittelstreckenlauf</title>
      <pubDate>Mon, 01 Jan 2001 07:28:53 +0100</pubDate>
      <link>https://sponet.de/sponet/Record/3033728</link>
      <guid>https://sponet.de/sponet/Record/3033728</guid>
      <author>Jones, G. R.</author>
      <author>Newhouse, I. J.</author>
      <author>Jakobi, J. M.</author>
      <author>LaVoie, N.</author>
      <dc:format>Artikel</dc:format>
      <dc:subject>Mittelstreckenlauf</dc:subject>
      <dc:subject>Intervallmethode</dc:subject>
      <dc:subject>Blut</dc:subject>
      <dc:subject>Urin</dc:subject>
      <dc:subject>Belastungsintensität</dc:subject>
      <dc:format>Artikel</dc:format>
      <dc:creator>Jones, G. R.</dc:creator>
      <dc:creator>Newhouse, I. J.</dc:creator>
      <dc:creator>Jakobi, J. M.</dc:creator>
      <dc:creator>LaVoie, N.</dc:creator>
      <content:encoded><![CDATA[Zielstellung: Untersuchung des Auftretens von Hämaturie während Intervalltrainingseinheiten bei Mittelstreckenläufern während der Wettkampfsaison.
Probanden/Methoden:
Während des Zeitraums von 4 Wochen unterzogen sich 10 Mittelstreckenläufer vor und nach den Intervalltrainingseinheiten Urinanalysen. Insgesamt wurden 71 individuelle Trainingseinheiten untersucht.
Ergbnisse:
In 32 Trainingseinheiten traten 32 Fälle von Hämaturie auf. In 9 Fällen wurden >100 RBC/HpF überschritten. 90% der Probanden wiesen mindestens einmal eine Hämaturie nach Belastung auf. Die höchste Häufigkeit wurde nach Trainingseinheiten bei 110 % VO2max über kurze Distanzen (600 - 1500 m) bis mittlere Distanzen (1501 - 3000 m) ermittelt. Innerhalb 2 Stunden der Wiederherstellung war die Nachbelastungs-Hämaturie aufgelöst.]]></content:encoded>
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    <item>
      <title>Die Häufigkeit von Hämaturie im Mittelstreckenlauf</title>
      <pubDate>Mon, 01 Jan 2001 07:28:53 +0100</pubDate>
      <link>https://sponet.de/sponet/Record/4006160</link>
      <guid>https://sponet.de/sponet/Record/4006160</guid>
      <author>Jones, G. R.</author>
      <author>Newhouse, I. J.</author>
      <author>Jakobi, J. M.</author>
      <author>LaVoie, N.</author>
      <author>Thayer, R.</author>
      <dc:format>Artikel</dc:format>
      <dc:subject>Blut</dc:subject>
      <dc:subject>Krankheit</dc:subject>
      <dc:subject>Lauf</dc:subject>
      <dc:subject>Mittelstreckenlauf</dc:subject>
      <dc:subject>Urin</dc:subject>
      <dc:subject>Sportmedizin</dc:subject>
      <dc:format>Artikel</dc:format>
      <dc:creator>Jones, G. R.</dc:creator>
      <dc:creator>Newhouse, I. J.</dc:creator>
      <dc:creator>Jakobi, J. M.</dc:creator>
      <dc:creator>LaVoie, N.</dc:creator>
      <dc:creator>Thayer, R.</dc:creator>
      <content:encoded><![CDATA[The purpose of this study was to establish if middle distance track athletes experience hematuria during their competitive season interval workouts and, if so, what type of workout based on intensity and distance was most associated with hematuria. During a 4-week observational period, athletes (n = 10) underwent reagent strip urinalysis before and after their twice weekly interval sessions. Positive samples for hematuria were analyzed microscopically to accurately determine red blood cell (RBC) loss. Seventy-one individual interval workouts were observed, of which 32 cases of hematuria were reported. Nine cases of hematuria exhibited >100 RBC per High Power Field (Hpf). Furthermore, 90% of the athletes experienced post-workout hematuria at least once. The highest incidence of hematuria was observed after workouts run at 110% of VáO2peak over short (600-1,500 m) to moderate (1,501-3,000 m) distances. All post-exercise cases of hematuria resolved within 2 hr of recovery.]]></content:encoded>
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